Działa już tymczasowy profil zaufany. Założysz go bez wychodzenia z domu- Jeśli chcesz załatwiać sprawy urzędowe elektronicznie, profil zaufany (PZ) to najlepszy sposób.
- Teraz możesz założyć go tymczasowo – na 3 miesiące – bez wizyty w punkcie potwierdzającym. Z urzędnikiem spotkasz się on-line, a wszystkie formalności załatwisz z domu.
Profil zaufany to bezpłatna metoda potwierdzania Twojej tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Działa on jak tradycyjny podpis i umożliwia składanie dokumentów i wniosków do urzędów przez internet.
Standardowo profil zaufany założyć można na dwa sposoby:
- potwierdzając złożony wniosek on-line w systemie bankowości elektronicznej w jednym z 10 banków (lista dostępna jest na stronie pz.gov.pl),
- udając się do jednego z punktów potwierdzających.
W ostatnim czasie część osób – nawet jeśli chciała założyć profil – nie mogła jednak tego zrobić (ze względu na to, że nie ma konta w odpowiednim banku, lub chce chronić swoje zdrowie pozostając w domu i unikając bezpośrednich kontaktów). To z myślą o nich Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało nowe rozwiązanie: tymczasowy profil zaufany. Nadawany jest on na 3 miesiące, bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Zamiast tego, osoba zakładająca PZ zostanie poddana wideoweryfikacji, podczas rozmowy on-line z urzędnikiem w uzgodnionym w trakcie składania wniosku terminie.
Jak będzie wyglądała taka wideorozmowa?
Na Twój adres e-mail dostaniesz link do rozmowy video. Rozmowa odbędzie się za pomocą aplikacji wskazanej we wniosku. Urzędnik poprosi Cię o potwierdzenie, że dane we wniosku są prawdziwe i aktualne. Przedstawi zasady korzystania z tymczasowego profilu zaufanego i poprosi o okazanie dowodu tożsamości w taki sposób, by mógł przeczytać jego treść.
Jeśli cały proces przebiegnie pomyślnie, od tego momentu będziesz mógł korzystać z PZ. Potwierdzenie jego założenia dostaniesz na swój adres e-mail.
Wniosek o tymczasowy PZ złożysz tutaj.
Więcej o nowym rozwiązaniu znajdziesz na www.gov.pl.
Od 4 maja 2020 r. przywracamy obsługę klientów w placówkach ZUS. U naszych pracowników będzie można m.in. uzyskać informacje jak złożyć wnioski, dokumenty, a także w jaki sposób założyć profil na PUE."ZUS jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów. Wiemy jak bardzo jest to ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji np. na temat rent i emerytur lub o tym w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Otwarcie naszych sal odbędzie się z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. W poniedziałki nasze placówki będą dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00" - mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
Ponadto, w placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których będzie można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma.
Zachęcamy do zakładania profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z usług elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu, czyli przez internet - za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Można je założyć również korzystając z pomocy pracownika ZUS, na salach obsługi klientów.
Ważne bezpieczeństwo
Ze względu na bezpieczeństwo, prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to naprawdę niezbędne. Nasi klienci, do czasu obowiązywania wytycznych rządowych, powinni posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta.
Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą zapraszani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.
Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osoby towarzyszącej osobie z niepełnosprawnością, tłumacza języka migowego, pełnomocnika lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.
Marlena Nowicka
regionalna rzeczniczka prasowa ZUS
w Wielkopolsce
|
listopad 2025 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sesje Rady Gminy Żelazków ONLINE
Sesje Rady Gminy Żelazków ARCHIWUM
„EcoHarmonogram” - bezpłatna aplikacja mobilna dla mieszkańców Gminy Żelazków
Dofinansowanie na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków

Centralna Ewidencja Emisyjności - CEEB

Opłata retencyjna za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej

Harmonogram odbierania odpadów z terenu gminy Żelazków

Informacje dotyczące usuwania drzew i krzewów

Program priorytetowy Czyste Powietrze

Ogólnopolski program regeneracji środowiskowej gleb poprzez ich wapnowanie

Informacja o kierunkach kształcenia w Zespole Szkół Nr 1 w Liskowie

Chcesz sprawdzić, gdzie jest internet?






















.jpg)






zeto![[ZAMKNIJ]](Zasoby/Grafiki/close-img.png)